Nowoczesne ćwiczenia usprawniające.

Rehabilitacja medyczna osiąga coraz lepsze rezultaty terapeutyczne poprzez zastosowanie nowych specjalistycznych ćwiczeń usprawniających. Stosuje się je aby zmniejszyć dolegliwości bólowe kręgosłupa oraz stawów kończyn górnych i kończyn dolnych. Ćwiczenia te mają również zwiększyć ograniczony zakres ruchomości, rozluźnić mięśnie napięte a przykurczone rozciągnąć. W zależności od potrzeb i problemów zdrowotnych z jakimi zmagają się pacjenci w naszej przychodni zarówno rodzaj ćwiczeń jak i ich częstotliwość dobierane są indywidualnie dla danej osoby. Fizjoterapeuta przez cały czas kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń, ocenia postępy prowadzonej rehabilitacji , służy pomocą i fachowym doradztwem. W niektórych problemach zdrowotnych nowoczesne techniki usprawniania poprzez ruch przynoszą niejednokrotnie dużo korzystniejsze efekty terapeutyczne niż zastosowanie wyłącznie np. elektroterapii.

Wskazania kinezyterapii dla kręgosłupa:
– choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
– ograniczenie ruchomości w kręgosłupie
– osłabiona siły mięśniowa pleców, brzucha i pośladków
– wypadnięcie dysku
– wady postawy

Wskazania kinezyterapii dla kończyny górnej:
– strukturalne zaburzenia postawy
– zmniejszona elastyczność
– hipermobilność
– dysfunkcje nerwowo-mięśniowe
– zaburzenia priopriorecepcji