TEL.: 75 744 46 50 / 507 951 309

Nowoczesne ćwiczenia

Nowoczesne ćwiczenia usprawniające.

Rehabilitacja medyczna osiąga coraz lepsze rezultaty terapeutyczne poprzez zastosowanie nowych specjalistycznych ćwiczeń usprawniających. Stosuje się je aby zmniejszyć dolegliwości bólowe kręgosłupa oraz stawów kończyn górnych i kończyn dolnych. Ćwiczenia te mają również zwiększyć ograniczony zakres ruchomości, rozluźnić mięśnie napięte a przykurczone rozciągnąć. W zależności od potrzeb i problemów zdrowotnych z jakimi zmagają się pacjenci w naszej przychodni zarówno rodzaj ćwiczeń jak i ich częstotliwość dobierane są indywidualnie dla danej osoby. Fizjoterapeuta przez cały czas kontroluje poprawność wykonywanych ćwiczeń, ocenia postępy prowadzonej rehabilitacji , służy pomocą i fachowym doradztwem. W niektórych problemach zdrowotnych nowoczesne techniki usprawniania poprzez ruch przynoszą niejednokrotnie dużo korzystniejsze efekty terapeutyczne niż zastosowanie wyłącznie np. elektroterapii.

Wskazania kinezyterapii dla kręgosłupa:
- choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
- ograniczenie ruchomości w kręgosłupie
- osłabiona siły mięśniowa pleców, brzucha i pośladków
- wypadnięcie dysku
- wady postawy

Wskazania kinezyterapii dla kończyny górnej:
- strukturalne zaburzenia postawy
- zmniejszona elastyczność
- hipermobilność
- dysfunkcje nerwowo-mięśniowe
- zaburzenia priopriorecepcji